Raidījumā tiek skaidrots, kas tuvākajā nākotnē brauks ar elektroauto, bet kas ar ūdeņraža mašīnām un kādas izmaiņas sagaidāmas un jāveic transporta sektorā, lai samazinātu emisijas un uzlabotu gaisa kvalitāti.

Mūsu institūta Enerģijas iegūšanas un uzkrāšanas materiālu laboratorijas pētnieks Pēteris Lesničenoks stāsta, ka Cietvielu fizikas institūtā jau aptuveni pirms 10 gadiem ir radīts pirmais ūdeņraža tricikls, kas pārvietojas pavisam klusu, bet izplūdes gāzu vietā ir ūdens. Pēteris uzsver, ka tādi autoražotāji kā "Toyota", "Hyundai", "Honda", "Mercedes-Benz" strādā pie ūdeņraža tehnoloģijas, arī pn politika, kas Eiropā tiek virzīta, garantē, ka šādi transportlīdzekļi mūsu ikdienā parādīsies arvien vairāk un vairāk.

Pētnieki prognozē, ka ar ūdeņradi darbināmie auto par mūsu ikdienu kļūs astoņu gadu laikā. Taču viss atkarīgs no tā, cik ātri un cik daudz pie mums sāks celt ūdeņraža uzpildes stacijas. Kopš 2020. gada pavasara Latvija var lepoties ar pirmo un pagaidām vienīgo šāda veida staciju Baltijas valstīs, kas tika izveidota Eiropas līdzfinansēta projekta ietvaros.

 

Raidījuma ieraksts

Dalīties