Puse 8. līdz 12. klašu skolēnu atzīst, ka attālinātajā fizikas mācību procesā īpaši trūkst eksperimentu un laboratorijas darbu, liecina AS “Latvenergo” projekta “fizmix.lv” pētījuma dati. Trešdaļa jauniešu uzskata, ka attālinātās mācīšanās formāts pasliktinājis fizikas apguvi. Jaunieši vēlas mācību stundas, kurās būtu iespēja komunicēt ar skolotāju un klasesbiedriem, kā arī klātienē saņemt skolotāja palīdzību un atbalstu.

Pētījumā piedalījās vairāk nekā tūkstotis 8. līdz 12. klašu skolēnu no visas Latvijas. Pētījumu AS “Latvenergo” uzdevumā veica pētījumu aģentūra “Rait”.

Šobrīd visbiežāk (63%) fizikas stundas norisinās attālinātā video formā, bet piektdaļa aptaujāto (19%) stundas laikā patstāvīgi iepazīst un pilda skolotāju atsūtītos mācību materiālus. Jauniešiem, kuriem fizika šķiet sarežģīta, attālināts mācību formāts sagādā klupšanas akmeņus, kurus skolotājiem neklātienē grūti identificēt. 39% uzskata, ka attālinātās mācīšanās formāts ir pasliktinājis fizikas priekšmeta apguvi. Gandrīz tikpat liela daļa (35%) atzīst, ka fiziku apgūst tādā pašā līmenī kā iepriekš, bet katrs piektais (19%) izjūt uzlabojumus, taču pārējiem izmaiņas grūti novērtēt. Par spīti neierastajiem apstākļiem un jaunajam mācību formātam, 47% vērtē skolotāju darbu kā labu, 23% – kā teicamu.

 

Vairāk informācijas

Dalīties