Janvārī ir publicēta Matemātikas un dabaszinātņu izglītības attīstības tendenču starptautiskā pētījuma IEA TIMSS 2019 datubāze. Tā būs nozīmīgs resurss pētniekiem, politikas veidotājiem, izglītības iestādēm un ikvienam, kurš ieinteresēts izglītības procesa uzlabošanā.

IEA TIMSS 2019 datubāzē pieejama informācija par skolēnu matemātikas un dabaszinātņu sasniegumiem, kā arī skolēnu, pedagogu, vecāku un izglītības iestāžu vadītāju aptauju rezultāti. Digitālajā resursā apkopotie dati sniegs informāciju par plašu tematu loku, piemēram, tehnoloģiju izmantošanu mācību stundu laikā, skolēnu sociālekonomiskajiem radītajiem, pedagogu iesaisti profesionālajā pilnveidē, vecāku sniegto atbalstu mācību procesā.

Pētījums notiek cikliski reizi četros gados. Latviju IEA TIMSS 2019 pētījumā pārstāvēja 154 izglītības iestādes, 308 pedagogi, 4481 skolēns un 4368 vecāki. 58 valstu vidū matemātikā Latvijas skolēni ierindojas 10. vietā, bet dabaszinātnēs – 7. vietā. Augstāki sasniegumi matemātikā un dabaszinātnēs vērojami galvaspilsētā Rīgā, bet zemāki – reģionos.

 

Vairāk informācijas

Dalīties