Pirms pieciem gadiem Cietvielu elektronisko struktūru datormodelēšanas laboratorijas vadošais pētnieks Roberts Eglītis kopā ar kolēģiem Latvijas Universitātes Cietvielu fizikas institūtā (LU CFI) teorētiskā pētījumā pierādīja jauna tipa piecu voltu bateriju efektivitāti. Šobrīd ar šādām baterijām darbojas miljoniem elektroauto, kas ražoti Ķīnā. Arī šogad pētījums "Rītdienas enerģija: grafēna, bateriju, supravadītspējas un fotokatalīzes potenciāla atslēgšana" teorētiskajā zinātnē atzīts par vieno no nozīmīgākajiem sasniegumiem Latvijas zinātnē.
Latvijas zinātnieki piedāvā jaunas perovskīta materiālu virsmu un robežvirsmu struktūras. Atklājumi veikti arī par jaunu materiālu grafdiīnu. Tas viss nākotnē varētu padarīt ūdeņraža ražošanu lētāku un vienkāršāku.
Latvijas Zinātņu akadēmijas (LZA) akadēmiķis Roberts Eglītis stāsta: "Tas, ko mēs izdarījām pirms pieciem gadiem un par ko dabūjām balvu, tas reāli tiek pielietos praksē. Tagad esam atklājuši jauna tipa baterijas materiālu, kurā anods ir balstīts uz Me-grafēnu. Šajā Me-grafēnā mēs aizvietojam centrālo oglekļa atomu ar alumīnija atomu, radot jauna tipa anodu baterijām."
Pētījumu rezultātā ir izstrādāti arī tādi teorētiskie modeļi, kas ļauj paredzēt, kādi materiāli varētu būt piemēroti saules enerģijas tehnoloģijām. Pētījumi notikuši sadarbībā ar Dzjiliņas Universitāti Ķīnā, un pētnieku grupa ir publicējusi 13 rakstus prestižos zinātniskos žurnālos.