“CAMART²” projekts ir ticis īstenots 8 gadu garumā, ieguldot vairāk nekā 30 miljonus EUR līdz šim institūtā eksistējošā viedo materiālu pētniecības un tehnoloģiju izcilības centra modernizēšanā. Projekta gaitā veiktie infrastruktūras uzlabojumi, institūta personāla zināšanu un pieredzes apmaiņa, kā arī sinerģija ar inovācijietilpīgiem partneriem ļāvusi būtiski uzlabot jaunu materiālu un tehnoloģiju komercializāciju, pilnveidot pētniecības un inovāciju ekosistēmu.
Projektam noslēdzoties, izvērtējam tā ietekmi uz dažādām LU CFI darbības jomām. Ar Andri Anspoku (LU CFI direktoru, “Materize” dibinātāju), Andri Ozoliņu (“CAMART2“ projekta vadītāja vietnieku un “Materize” dibinātāju), Olgu Bogdanovu (“Materize” pārdošanas vadītāju) un Jāni Latvelu (ekspertu sadarbībā ar industriju) – pārrunājām “Materize” platformas izveidošanu un tās ietekmi uz zinātnes un industrijas tuvināšanu.
Intervijā dalībnieki stāsta par mērķiem, kuru sasniegšanā liela uzmanība tika veltīta tādiem izaicinājumiem kā profesionālas pārdošanas komandas izveide, iekšējās kultūras maiņa un komunikācijas uzlabošana. Platformas izveidotāji atceras, ka pēc Latvijas un Baltijas tirgus apgūšanas, sākotnējā stratēģija paredzēja virzīt LU CFI pakalpojumus konkrētu valstu tirgos. Tomēr laikam ejot un mācoties no citu Teaming projektu pieredzes, “Materize” ir pievērsusies nozaru vertikālēm, piedāvājot LU CFI pakalpojumus šauram klientu lokam, kas darbojas jomās, kurām institūts var piedāvāt savas padziļinātās zināšanas un pieredzi. Tādējādi “Materize” spējusi uzlabojot arī reģionālo konkurētspēju. Tāpat platformai ir bijusi nozīmīga loma Latvijas fotonikas un viedo materiālu ekosistēmas izveidē.
Raugoties nākotnē, “Materize” plāno izstrādāt unikālus piedāvājumus mikrofluīdikas, plāno kārtiņu un fotonikas jomā. Kā tuvāko mērķi, sarunas dalībnieki nosauca “roll-to-roll” izsmidzināšanas iekārtas un mikrofluīdikas pilotlīnijas izveidi, tādējādi radot unikālas vērtību ķēdes, kas aptver visu ciklu — no izpētes līdz sākotnējo prototipu izveidei, mērogošanai un neliela apjoma ražošanai.