Nīderlandes kompānija “Fokker Next Gen N.V.” līdz 2035. gadam iecerējusi klientiem nodot pirmās ar ūdeņradi darbināmās pasažieru lidmašīnas. Lai to paveiktu, sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti (RTU) Latvijā plānots attīstīt ūdeņraža gaisa kuģu ekspluatācijas inženierzinātņu izcilības centru.
Lai Latvijā īstenotu tik vērienīgu projektu, RTU rektors Tālis Juhna un “Fokker Next Gen N.V.” izpilddirektors Juriāns Kellermans (Juriaan Kellermann) parakstīja sadarbības līgumu, paužot ieinteresētību kopīgi veicināt pētniecības un inovācijas spējas un attīstīt reģionālu aviācijas inovāciju ekosistēmu, tajā skaitā cīnoties par nacionālu un starptautisku finansējumu izglītībai, pētniecībai un inovācijām.
RTU rektors Tālis Juhna stāsta, ka ūdeņraža pētījumi ir viens no virzieniem, kur RTU attīsta zinātnisko ekselenci ar augstu pievienoto vērtību nākotnes tautsaimniecībai. Viņš īpaši izceļ RTU Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes zinātnieku sadarbībā ar Latvijas Universitātes Ķīmijas fakultātes un Cietvielu fizikas institūta kolēģiem izstrādāto metodi drošai un efektīvai ūdeņraža ražošanai, izmantojot inovatīvu amfotērā atsaistītu elektrolīzi.